Betalingsproblemen oplossen

Als een automatische incasso mislukt, sturen we je een e-mail met verdere instructies om je betaling af te ronden. Zorg ervoor dat je de betaling op tijd afrondt om extra kosten te voorkomen (klik op "Betaal nu"). Als je niet meteen kunt betalen, neem dan contact met ons op. Ons team zal u helpen om extra kosten te voorkomen. 

Kun je de e-mail niet vinden? Controleer ook je reclame- of spamfolder. Indien je de mail hier niet hebt ontvangen, neem contact op met ons support team.

Heb je een andere vraag over betalingen? Onderstaand vindt je de meest voorkomende oorzaken met suggesties om het op te lossen. 

Betalingsmetode is geweigerd

Als de bank of financiële instelling de afschrijving heeft geweigerd:

  • Controleer of je betalingsgegevens zoals postcode, beveiligingscode en vervaldatum correct zijn. Als u iDeal gebruikt, controleer dan of je account automatische transacties accepteert.
  • Als dit niet de oorzaak is, meld je dan aan bij je Account en selecteer Abonnement. Probeer een andere betalingsmethode toe te voegen.

Als alles klopt, kunt je de betaling opnieuw proberen via de betalingsherinnering die je in de mail hebt ontvangen. 

Betaalmethode wordt niet geaccepteerd

Er zijn vele opties om te betalen voor Swapfiets waaronder iDeal, Visa of Mastercard. Helaas is het niet mogelijk om met een andere methode te betalen.

Als een van onze geaccepteerde betaalmethoden niet werkt, neem dan contact met ons op met ons support team. 

Kortingscode wordt niet toegepast

Indien je tijdens de aanmelding een kortingscode hebt ingevoerd wordt deze meestal toegepast op de eerstvolgende maandelijkse factuur. Je vindt de facturen in onze App.

Mocht dit niet terug te vinden zijn op je factuur, neem dan contact op met ons support team. 

Terugbetaling niet ontvangen

Als je een terugbetaling hebt aangevraagd en deze is bevestigd, zou je de betaling binnen 2 weken moeten ontvangen op de betaalmethode die aan je account is gekoppeld.

Als je de terugbetaling na 2 weken niet hebt ontvangen, neem dan contact op met ons support team. We zullen ons best doen om het zo snel mogelijk te verwerken.  

Verzoek om een betalingsbelofte

Als je een betalingsherinnering hebt ontvangen, maar je kunt niet direct betalen, neem dan contact op met ons support team. Wij kunnen je een betalingsbelofte aanbieden over één factuur. 

Werd je vraag beantwoord?

Wat jammer. Hoe kunnen we dit artikel verbeteren?